MARKALARIN REKLAM DÜNYASI –GÜNCEL 

A
MARKALAR

ALFA ROMEO                    

AUDI                                   

BMW                                      

CITROEN                            

CHRYSLER                             

DAEWOO                            

DAIHATSU                          

FERRARI                             

FIAT 

JAGUAR     

HONDA   

HYUNDAI

MASERATI         

MAZDA                          

MERCEDES  

MINI                                       

OPEL                          

PEUGEOT                      

PROTON                         

RENAULT                      

ROVER     

 SAAB                   

SUBARU               

SUZUKI                      

TOYOTA                              

VW                                     

VOLVO    

DİĞERLERİ 

TATA                                      

DODGE

 

S

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Savaştan sonraki dönemde " derinlik " övgüsü düzenlerin çok iyi anladıkları gibi,  aynı anda teknikçi (uzay çağına özgü) bir ilerleme nosyonuna hem de cinsel arzunun tahriklerine gönderme yapması muhtemel  bir metafordu bu. Otomobilin , bir makina kılığına girmiş olarak , canlı  görünmesini de sağlamıştır.Yalnız bu , her ne kadar metaforun halk dilinde rahatlıkla özünmesini ("Kadın gerçekten çok iyi kullanıyor".)kültürel bakımdan uyumlu bir çakışmayı yansıtıyorsada , asla basitçe bir tüketici transferi olayı değildi.       

 1960'ların sonlarıyla 1970'lerde yaşanan cins-cinsiyet kargaşasında , 1950'lerin otomobillerin  bağlı olduğu teknolojik yapı neo-patriyarkal  çerçevesinden kopmaya başlamıştı. Erkeksi imajlar  bütünüyle kalkıyor değildi elbette. Spor otomobiller oğlan çocuklarının oyuncakları gibi tasarlanmaya devam ediyordu. Ancak  bu tür değerlerin  aile otomobili ile özleştirilmesi durumu ortadan kalkmış ve aslında  1970'lerde ailenin (çekirdek aile modelinde olsun olmasın ) kendiside  bu tür reklamlarda  çok ender bir konuma gelmişti. Otomobil tasarımları , değişen duyarlılıklara ayak uydurarak , savurganlığı daha az modeller yönelmeye başladı; kanatlar  ve krom kaplamalar ortadan kalktı, reklamlardaki  otomobiller açık arazilerde , özgürce dolaşan hayvanlarla (özellikle atlarla ) ve kıra yönelişinin  boş zamanla  ilgili fantaziyleriyle özleştirilerek gösterilmeye başlandı. Genede bu yöneliş yalnızla imajla sınırla kalmıyordu.

Petrol fiyatlarında  1970 lerin ortalarında  görülen  dramatik yükseliş sonucunda ,piyasa , otomobillerin  işlevsel özelliğini ortaya çıkarmaya başlamıştı. ; nitekim yutarcasına yakıt tüketen modellerin azalması , daha fonksiyonel  tasarımların daha cazip bulunmasının nedeni buydu.  Amerikan otomobillerinin bu zayıflığı  karşısında  piyasalar  Avrupa   otomobillerinin  etkisini altına girerken   daha sonra ise italyan tasarımlarından etkilenen Japon otomobilleri ile   dolmuştur.                                                                                                   1980 lerin başlarından itibaren otomobilin bir"teknoloji" sembolü olarak yorumlanması eğilimi gözden geçirilerek değişmeye başladı. Uzun bir ara dönemden sonra ,roketlerin romansıyla bağlı görülmesinin yerini , mikroçipte odaklanan iletişim devriminin yol açtığı yeni bir çoşku almıştı. Ama  bu yeni simgenin değer yükü ne olabilirdiki? Aynı eski mitin farklı bir kılığa bürünmesinden başka bir şey çağrıştırıyormuydu...

Otomobilin yüksek teknoloji dünyasına girmesine başka açılardan  da geçerli olan bir içe dönme hareketi eşlik etmiştir.Fiziksel tasarımdan  koltuk ölçütlerine, kontrol panelinden CD çalara  hatta güvenlik donalımlarından (ABS,ı Havayastıkları vb) Navigasyon sistemlerine hayatımıza girmiştir. Özetle söyleyebilirizki bilgisayar ilintili imajların otomobil reklamlarına sokulması teknik ilerlemenin olumlu bir bakışla resmedilmesinin güncel koşullara uyarlamasından  çok daha ileri boyutlara ulaşmıştır.Psikojik vurguda  fetihten deneyime , dış mekandan iç mekana doğru  köklü bir değişim yaşanmaktadır.                                                                            PROMOSYON KÜLTÜRÜ -Andrew Wernick -

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Image52.jpg (26221 bytes)   

 1969 yılında yayınlanan        bu reklam dönemin doğasever       konseptine uygun bir imaj çiziyordu

 

İntihara kalkışan  birinin görün tüsü kolay kolay tebessüm uyandırmaz. Petrol bunalımı bütün şiddetiyle sürerken , bir VW satın almanın şart olduğunu dört kelime ve resimle anlatmak  da kolay olmasa gerek DDB  (Doyle Dane and Bernbach )  ." [Pompalı adam "] ilanıyla ortaya koyduğu yaratıcılık  otomobil reklamlarında  karşılaştığımız , imkanları ve gösterişi abartan yaklaşımın ne kadar saçma olduğunu kanıtlıyor. İyi bir reklamın ön şartı  daima iyi fikirdir

Arab cephesinde durum  nasıl  !!!                   

Toyota reklamında yüksek teknoloji algılamasını yaratan bir konsept oluşturulmuş, yanyana gelen resimlerden birinde  arabanın önden çekilmiş bir resmi yeralırken diğer resim bilgisayar grafikleriyle X ışınına benzer şekilde mühendislik yeteneğiyle çizilmiş..      Geniş Bilgi